אימון פונקציונלי בחדר כושר – כל מה שצריך לדעת

האימון הפונקציונאלי המיועד לצרכי עבודה על כל קבוצות השרירים בגופנו, אומנם החל את דרכו במכוני השיקום והפיזיותרפיה, אך תוך פרק זמן קצר הפך לאחד מסוגי האימונים הנפוצים ביותר בכל חדר כושר. אימון זה הוא סוג של פעילות גופנית המיושמת בזמן קצוב וקצר יחסית לאימוני כושר אחרים תוך כדי שימוש בציוד כושר מינימאלי, כאשר מטרת האימון היא לשפר את הפעולות היומיומיות של כל אחד ואחת מאיתנו, מהליכה, דרך כפיפה ועד דחיפה, סחיבה וכדומה. חשוב לציין שהאימון הפונקציונאלי מבוסס על אימון נכון של שרירי הליבה בגופנו, ובתוך כך, האימון עצמו לא רק משפר את יכולות הביצוע של הפעולות היומיומיות שלנו, אלא גם מקטין באופן משמעותי את הסיכון להיפצע במהלך ביצוע אחת או יותר מהפעילויות היומיומיות שלנו.

מה הן עקרונות האימון הפונקציונאלי בחדרי הכושר השונים?

כיום, ביותר ויותר חדרי כושר מוצעים לכם אימוני כושר פונקציונאליים כאלו ואחרים כגון: אימוני פילאטיס, אימוני קרוספיט, אימוני TRX ועוד, כאשר המכנה המשותף לכל סוגי האימונים המוגדרים על ידי מכון הכושר כאימונים פונקציונאליים מבוסס על מספר עקרונות בסיסיים כגון: התאמת האימונים לסוגי פעילויות שונות אותן אנו מבצעים ביומיום, איזון בין תרגילי אימון לגמישות, כוח, קואורדינציה ושיווי משקל, וכמובן, שימוש במספר מצומצם של מכשירי כושר, וביניהם: רצועות אלסטיות, מכשירי מתח, דלגיות (חבלי קפיצה) ומשקולות.

מה הם היתרונות הנלווים לאימון פונקציונאלי?

לכל מסגרת של אימון פונקציונאלי ישנם לא מעט יתרונות הבאים לידי ביטוי לאורך זמן, וביניהם: חיזוק שרירי הליבה בגופנו, שיפור מתמיד של שיווי המשקל, שיפור הקואורדינציה, שיפור משמועתי בכל הנוגע ליכולת סיבולת לב ריאה, שיפור ביצועי האימונים הממוקדים על שרירי הליבה, שריפת קלוריות, וכמובן, שיפור איכות היציבה של הגוף.

אימון פונקציונאלי בחדר כושר: מדוע הוא עדיף על אימון פונקציונאלי ביתי?

בדומה לכל אימון אחר בחדר הכושר, גם אימון פונקציונאלי מיושם במסגרת תכנית אימונים המותאמת באופן פרטני לכל מתאמן/ת, וזאת בניגוד לאימונים ביתיים בהם השמירה על מסגרת האימונים ושגרת האימונים מחייבת אתכם למשמעת עצמית גבוהה במיוחד. מעבר לכך, חשוב לציין שכל מסגרת של אימון פונקציונאלי בחדרי הכושר השונים, מלווה במאמן כושר המתמחה באימונים פונקציונאליים והדבר תורם רבות לכל מתאמן/ת בטווח הקצר והארוך.

אימון פונקציונאלי בחדרי כושר – למי הוא יכול להתאים?

האימון הפונקציונאלי הוא אימון המיועד ומותאם לנשים וגברים בכל גיל, לרבות, בני ובנות נוער ובני ובנות הגיל השלישי. חשוב לציין שבניגוד לאימוני כושר אחרים בחדר הכושר, אימון פונקציונאלי הוא סוג של אימון הדורש פחות ציוד והוא מיושם במסגרת פחות אינטנסיבית, ולכן, האימונים מותאמים גם לחסרי ניסיון בכל הנוגע לאימונים בחדר כושר. מכיוון שהאימון הפונקציונאלי מיועד לצרכי חיזוק השרירים והכנתם לביצוע פעילויות גופניות יומיומיות, האימון מותאם לכל גיל, ובנוסף, חשוב לציין את העובדה שאימון זה מקטין את הסיכון לפציעה, עובדה ההופכת אותו לאימון כושר יעיל לכל גיל. אז למי אתם מחכים? הרשמו עוד היום לאחד מחדרי הכושר בסביבת מגוריכם המתמחה באימונים פונקציונאליים וגם אתם תוכלו להיכנס למסגרת אימונים שתאפשר לכם ליהנות מכל היתרונות הנלווים לאימון הפונקציונאלי בכלל ולאימון הפונקציונאלי בחדרי הכושר השונים בפרט.

Fitness_trainer#

Fitness_trainer#