הכול על תזונה, אורח חיים בריא ומשקל תקין

הקצב המהיר של החיים המודרניים ושעות העבודה המרובות, מחייבים כל אחד ואחת מאיתנו לסגל הרגלים של אורח חיים בריא הכולל בין היתר תזונה בריאה ונכונה, פעילות גופנית, שינה מספקת והימנעות מהרגלים מזיקים לבריאות כגון: צריכה מוגברת של מזון עתיר שומן וקלוריות, עישון ואלכוהול. הרגלים אלו מצמצמים באופן משמעותי את גורמי הסיכון המרכזיים לתחלואה במחלות כרוניות הנגרמות בין היתר מהרגלי חיים לא בריאים שלמעשה מנוגדים לכל אחד מההרגלים המאפיינים את אורח החיים הבריא.

תזונה נכונה – המפתח לאורח חיים בריא

תזונה בריאה ונכונה מהווה מרכיב עיקרי באורח חיים בריא, כאשר הכללים לתזונה בריאה ונכונה כוללים בין היתר צמצום משמעותי בצריכת שומן רווי, סוכרים ופחמימות ריקות מצד אחד וצריכה מוגברת יותר של חלבונים, ויטמינים, סיבים תזונתיים ומינרלים. בין היתר, תזונה בריאה ונכונה מבוססת על צריכה מוגברת של פירות וירקות, כאשר לאדם בגיר (מעל גיל 18) מומלץ לצרוך בין שלוש לחמש מנות של פירות וירקות במהלך היום (עדיף בצבעים שונים) לא כולל תפוחי אדמה ובטטות. כמו כן, מומלץ לצרוך כמות גדולה של מים לאורך היום ולהימנע מצריכה של מיצים טבעיים ומשקאות ממותקים.

פעילות גופנית – מרכיב נוסף בדרך לאורח חיים בריא

פעילות גופנית סדירה מסייעת רבות לשיפור איכות החיים ולשמירה על הבריאות, ועל פי מחקרים שונים שנערכו בנושא לאורך השנים, הפעילות הגופנית הסדירה מסייעת למניעת מחלות. בנוסף, חשוב לציין שהפעילות הגופנית הסדירה מסייעת בשמירה על משקל גוף תקין לאורך זמן ובמהלך דיאטות כאלו ואחרות היא יכולה להאיץ את קצב ההורדה של משקל הגוף, תוך שמירה על מאזן קלורי. ההמלצה של ארגון הבריאות העולמי היא להקפיד על פעילות גופנית מתונה של לפחות 150 דקות במהלך השבוע ו/או על פעילות גופנית מאמצת של לפחות 75 דקות במהלך ימות השבוע.

חשוב לציין שפעילות גופנית סדירה מומלצת לכל אחד ואחת בכל גיל, כאשר מומלץ לשלב בין פעילות גופנית אירובית כגון: ריצה, הליכה מהירה, שחיה או רכיבה על אופניים, לבין פעילות גופנית אנאירובית שנועדה לחזק את מסת השריר והעצמות כגון: תרגילי יוגה, תרגילי מתיחות המשפרים את הגמישות, הרמת משקולות, אימוני כוח וכדומה.

איכות השינה כמדד לאורח חיים בריא

במחקרים מהשנים האחרונות מתהדק הקשר בין איכות השינה לבריאות של כל אחד ואחת מאיתנו, ולכן, ארגוני בריאות מכל רחבי העולם, ממליצים על הקפדה על איכות השינה כחלק מפיתוח הרגלים לאורח חיים בריא. כאשר מדברים על איכות השינה מדברים בין היתר על שינה רציפה ומספקת בת כמה שעות עם מינימום הפרעות שינה במהלכן, כאשר ההמלצה הרווחת היא בין 6 ל-8 שעות שינה מדי לילה בהתאם לגילכם. כמו כן, קיימת המלצה לשנת צהרים לפרק זמן של עד 20 דקות בכל יום, כאשר ממצאי מחקרים מהשנים האחרונות מעידים על כך ששנת הצהריים יכולה לסייע בהגנה על בריאות הלב. על מנת להגביר את איכות השינה שלכם מומלץ להימנע מקיומן של ארוחות ערב כבדות בשעות הסמוכות לשינה, להימנע מצריכת מוצרי קפאין ואלכוהול מספר שעות לפני השינה ולהימנע מניקוטין כשעה לפני השינה במידה ואתם מעשנים.

Fitness_trainer#

Fitness_trainer#