איך לשמור על הדיאטה בתקופת החגים?

איך לשמור על הדיאטה בתקופת החגים?

התחלתם בדיאטה לפני תקופת החגים ומעוניינים לשמור על המומנטום גם במהלך החגים עצמם? בעמוד שלפניכם תוכלו למצוא מספר טיפים חשובים שלמירה על הדיאטה במהלך תקופת החגים.

ארוחות משפחתיות גדולות, תבשילים אהובים, מנות אוכל עתירי קלוריות, קינוחים מפתים שאי אפשר לעמוד בפניהם ושתייה ממותקת ואלכוהול הזורם כמו מים, כל אלו ועוד מאפיינים את תקופת החגים המציבה אתגר לא פשוט בכלל לכל אילו מבנינו המצויים בתחילתה או בעיצומה של דיאטה כזו או אחרת. על מנת לשמור על הדיאטה במהלך תקופת החגים, ריכזנו עבורכם מספר טיפים מנצחים בנושא.

חלוקה נכונה של צלחת האוכל במהלך הארוחה החגיגית

על מנת לשמור על הדיאטה במהלך תקופת החגים, מומלץ להקפיד על חלוקה נכונה של צלחות האוכל במהלך הארוחה החגיגית לפי האופן הבא:   מלאו חצי מצלחת האוכל בסלטים טריים ואת החצי השני לשני רבעים שווים של מנת פחמימות ומנה עיקרית. אופן החלוקה הנ"ל יסייע לכם לצמצם ככל הניתן את הפיתויים העומדים בפניכם בכל הנוגע לטעימות של כל המטעמים והמאכלים המוגשים במהלך ארוחת החג, ובתוך כך, לשמור על הדיאטה גם במהלך ארוחת החג.

פעילות ספורטיבית במהלך תקופת החגים

אל תוותרו על פעילות ספורטיבית גם במהלך תקופת החגים, כאשר כל סוג של פעילות ספורטיבית אותה תקיימו בין ארוחות החג השונות. תסייע לכם להגביר את המטבוליזם בגוף ובתוך כך לשרוף לא מעט קלוריות בהתאם למאמץ הפיזי אותו השקעתם במהלך קיומה של הפעילות הספורטיבית.

שתו מים…וכמה שיותר

על מנת לשמור על תוצאות הדיאטה שלכם גם במהלך תקופת החגים, מומלץ לשתות כמה שיותר מים לאורך כל תקופת הדיאטה ובמהלך כל אחד מימות החג בפרט. זכרו שנוזלים תופסים מקום בקיבה, ולכן, אנו ממליצים לכם לפני שאתם מתיישבים לשולחן החג, לשתות לפחות 2 כוסות מים.

הקפידו על ארוחות בוקר וצהרים קלילות

בימות החג, ובעיקר בימים בהם מתכוננות ארוחות ערב חגיגיות וגדולות מהרגיל, חשוב להקפיד על קיומן של ארוחות בוקר וצהרים קלילות ומשביעות עם כמויות גדולות של מזונות עתירי סיבים תזונתיים, וכך, תוכלו להגיע לשולחן החג כאשר אתם ברמת רעב סבירה. אחת מהטעויות הנפוצות היא לחשב קלוריות במהלך ימות החג ולוותר על ארוחות הבוקר ו/או הצהריים מתוך ידיעה שבארוחת הערב החגיגית אתם עומדים לאכול קצת יותר מהרגיל. ויתור על ארוחת הבוקר או הצהריים בימות ערב החג, תגרום לכך שתגיעו לשעות הערב כאשר אתם "מתים מרעב" ומוכנים לזלול כל מה שיונח על שולחן החג.

פחות פיצוחים וקינוחים יותר תה ירוק

בסיומה של ארוחת החג, אנו ממליצים לכם לשתות תה ירוק ולהימנע ככל הניתן מצריכה מוגברת של פיצוחים וקינוחים (טעימים ומפתים ככל שיהיו). אומנם אל תוותרו על טעימה קטנה של קינוח מפתה, אך נסו לוותר על זלילה מוגזמת של פיצוחים וקינוחים בסיום הארוחה.

צאו להליכה קלה בסיום ארוחת החג

על מנת להימנע מכל הפיתויים של הקינוחים המוגשים לאחר ארוחת החג, אנו ממליצים לכם לעזוב לרגע את החיק המשפחתי ולצאת להליכה קלה של 20 עד 30 דקות בסמוך ככל הניתן למועד סיום ארוחת החג.

Fitness_trainer#

Fitness_trainer#