אימון בחורף – כיצד לשמור על המוטיבציה?

לקיים שגרת אימונים במהלך חודשי החורף היא ללא ספק משימה מורכבת ומאתגרת גם לחובבי הכושר המושבעים ביותר, וזאת לנוכח הקושי הנלווה להחלטה לאזור כוחות ולהתחיל להתאמן כאשר קר בחוץ וכל מה שמתחשק לכם זה להתכרבל בשמיכת פוך נוצות, לשתות שוקו חם ולרבוץ מול תנור החימום. בעמוד שלפניכם תוכלו למצוא מספר טיפים מעשיים לשמירה על מוטיבציה גבוהה לאימונים גם במהלך חודשי החורף.

אימון בחורף – מדוע שווה לכם להתאמץ?

אימון בחורף בתנאי קור סבירים, מסייע לשריפת שומנים וקלוריות גבוהה יותר מזו המתרחשת במסגרת אימוני קיץ בתנאי חום. בנוסף, חשוב לציין את העובדה שתנאי הקור מסייעים להגברת קצב חילוף החומרים בגוף גם בזמן מנוחה לאחר האימון, והדבר תורם אף הוא לשריפת קלוריות.

מה הם הכללים לפני ואחרי אימון בחורף?

במידה וגם אתם מחליטים להתחיל להתאמן במהלך חודשי החורף ו/או לשמור על שגרת האימונים שלכם במהלך החורף, ישנם מספר כללים עליהם חשוב להקפיד לפני ואחרי האימון. לפני האימון, חשוב להקפיד של תזונה בריאה ונכונה המותאמת לסוג ואופי האימון בו בחרתם, כאשר חצי שעה לפני האימון, מומלץ לאכול פחמימה פשוטה המתעכלת במהירות ובקלות. כמו כן, חשוב לבצע חימום מתמשך לפני אימון בחורף, וזאת לצרכי העלאת הדופק והאצת מחזור הדם בגוף. בנוסף, חשוב להקפיד על לבוש ספורטיבי המותאם לתנאי מזג האוויר במקום בו אתם מתאמנים בחורף. לאחר האימון, חשוב להקפיד על ארוחה חמה ומזינה, כאשר מנת מרק חם עשירה בירקות או קטניות יכולה לעשות עבורכם את העבודה. כמו כן, חשוב להרבות בשתיית מים לאחר האימון, וכמובן, להקפיד על מקלחת חמה וטובה.

כיצד לשמור על רמת מוטיבציה גבוהה לאימונים בחודשי החורף?

על מנת לשמור על רמת מוטיבציה גבוהה בכל הנוגע לשגרת אימונים במהלך חודשי החורף, מומלץ לכל אחד ואחת מבינכם לאמץ את ההמלצות הבאות:

  • קיימו אימונים משותפים עם האנשים הקרובים אליכם –  כאשר אתם מתאמנים עם עוד מתאמן/ת, רמת המחויבות שלכם לאימון גבוהה יותר. מעבר לכך, תוכלו לחזק את הקשר ביניכם ובין אדם קרוב אליכם המעוניין אף הוא לשמור על שגרת אימונים במהלך חודשי החורף.
  • צ'פרו את עצמכם בכל שבוע מחדש במהלכו שמרתם של שגרת האימונים – תלו לוח שנה גדול במטבח או בכל חדר מגורים אחר, וציינו בכל שבוע את הצ'ופר אותו אתם רוצים להעניק לעצמכם במידה ותעמדו ביעד כזה או אחר של אימונים שבועיים במהלך חודשי החורף.
  • אל תוותרו על מוסיקה שאתם אוהבים במהלך האימון – צרו לעצמכם פלייליסט לאימון הבא שלכם במהלך החורף והקשיבו למוסיקה שאתם אוהבים לאורך כל האימון.
  • הכינו לעצמכם מרק חם ועשיר בירקות וקטניות לפני כל אימון – הכנת המרק מראש לארוחה שלאחר האימון, תדרבן אתכם לצאת להתאמן גם כאשר קר וגשום מתוך ידיעה שאתם חוזרים מהאימון היישר אל צלחת המרק החם הממתינה לכם.
  • ספרו לסביבה הקרובה שלכם על אימוני החורף שלכם – אל תהססו "לשבח" את עצמכם בפני הסביבה הקרובה לכם בכך שאתם מקיימים שגרת אימונים גם במהלך החורף, וזאת על מנת לקבל פירגונים אותנטיים מצד הסביבה הקרובה שלכם.

Fitness_trainer#

Fitness_trainer#