אימון פונקציונאלי לחיטוב הגוף – המדריך המלא

כל תהליך של חיטוב ועיצוב הגוף, מחייב אתכם באימוני כושר כאלו ואחרים המבוססים על אימוני כוח, כאשר אחד מסוגי האימונים הנפוצים ביותר לצורך כך הוא האימון הפונקציונאלי. בעמוד שלפניכם, תוכלו למצוא מידע מקצועי על שיטת אימון זו ועל תרומתה לחיטוב ועיצוב הגוף.

מהו אימון פונקציונאלי?

אימון פונקציונאלי הוא סוג של פעילות גופנית המיושמת בזמן ביצוע קצר יחסית בהשוואה לסוגי אימוני כוח אחרים, תוך שימוש במספר מינימאלי של מכשירי ואביזרי כושר, כאשר המטרה של האימון הפונקציונאלי היא לשפר את הפעילויות היומיומיות שלכם כגון: הליכה, כפיפה ודחיפה. בכל סוגי האימונים המוגדרים כאימונים פונקציונאליים מושם דגש על שיפור תפקודי היומיום ובכל אחד מהם נעשה שימוש בתרגילי כושר שונים המשלבים בתוכם עבודה נכונה על כל קבוצות שרירי הליבה בגופנו, ובתוך כך, האימון הפונקציונאלי שונה במהותו מאימוני כוח המיושמים בחדרי הכושר בהם מושם דגש על התמקדות בשריר אחד בלבד תוך נטרול עבודת שרירי הליבה. כאשר מדברים על אימון פונקציונאלי, מדברים למעשה על סוגים שונים של אימונים, וביניהם: פילאטיס, אימוני קרוספיט, אימוני TRX ועוד. בשלב זה, חשוב לציין שכל אימון כח המתמקד בשרירי הליבה שבגופינו, יכול להיחשב כאימון פונקציונאלי לכל דבר ועניין, וזאת לנוכח העובדה שהוא עובד על כל השרירים בגוף.

בשלב זה, חשוב לציין שהאימון הפונקציונאלי החל את דרכו במכוני השיקום והפיזיותרפיה בהם נעשה שימוש בטכניקות אימון שונות המיועדות לצרכי עבודה על כל שרירי הליבה בגוף במקביל, כאשר שיעורי ההצלחה הגבוהים של המטופלים במכונים אלו, הובילו לכך שיותר ויותר מכוני כושר החלו לשלב בתוכניות האימונים שלהם סשנים של אימונים פונקציונאליים, וכיום, שיטת אימון זו מיועדת למתאמנים המעוניינים לחטב ולעצב את גופם.

מה הן ההשפעות של האימון הפונקציונאלי על הגוף?

ההשפעות של האימון הפונקציונאלי באות לידי ביטוי גם במהלך האימון עצמו וגם בזמן מנוחה לאחר האימון, כאשר במהלך האימון, השימוש בקבוצות שרירים שונות במקביל, מגביר למעשה את המאמץ הגופני של כל השרירים והדבר בא לידי ביטוי בהוצאת אנרגיה רבה. בזמן מנוחה לאחר האימון, כאשר הגוף מתאושש באופן איטי מהאימון המאמץ, מתרחשת בגוף פעולת שריפה מאוחרת של קלוריות שהיא למעשה פועל יוצא של המאמץ הרב הכרוך בעבודה על קבוצות שרירים רבות במקביל. כמו כן, חשוב לציין שמערכות האנרגיה של הגוף ממשיכות לעבוד גם לאחר האימון על מנת להזרים אנרגיה לשרירים שנטלו חלק באימון, ובתוך כך, האימון הפונקציונאלי ממשים לעבוד עבורכם גם כאשר הוא מסתיים בכך שמתבצע בגוף סוג של אימום אירובי ללא כל מאמץ מצידכם.

אימון פונקציונאלי למטרות חיטוב ועיצוב הגוף הוא ללא ספק אימון יעיל המחזק ובונה את השרירים ומסייע להורדת מסת השומן, כאשר ניתן ליישם את תרגילי האימון השונים באמצעות ציוד מינימאלי בבית או בחדר הכושר.

אימון פונקציונאלי לחיטוב הגוף – למי הוא מומלץ?

אימון פונקציונאלי מיועד לנשים וגברים כאחד המעוניינים לחטב ולעצב את גופם, אך חשוב לציין את העובדה שאימון זה נחשב לאפקטיבי במיוחד עבור אילו מבינכם המקפידים על תזונה בריאה ונכונה המותאמת לצרכי חיטוב ועיצוב הגוף.

Fitness_trainer#

Fitness_trainer#